5 voordelen van narrowcasting

Als je een beetje bekend bent met de wereld van marketing heb je de term narrowcasting vast wel ergens horen vallen. De naam zegt het eigenlijk al: Het is het tegenovergestelde van broadcasting. In andere woorden, wat je op televisie kunt bereiken, kun je ook bereiken op lokale plekken, zoals bijvoorbeeld bij een apotheek, op een station of in een wachtkamer. Overweeg je om narrowcasting te gebruiken om jouw bedrijf te promoten? Goed idee. Hieronder hebben we vijf voordelen voor je op een rijtje gezet:

  1. Je bent altijd up-to-date

Doordat je de content beperkt tot een bepaalde doelgroep, kun je deze altijd afstellen op je actuele aanbod of inspelen op de actualiteit. Met deze manier van adverteren ben je dus veel flexibeler als het gaat om content.

  1. Het is veel socialer

Doordat je advertenties veel beter zijn toegespitst op je doelgroep, wordt je boodschap een stuk persoonlijker. Dit zorgt ervoor dat narrowcasting meer een dialoog is, terwijl broadcasting meer het karakter van een mededeling heeft.

  1. Het is voor je klanten een welkome verrassing

Wanneer je TV kijkt zijn reclames vaak vervelend. Ze storen je bij het kijken van een film of een serie. Echter op plekken waar je narrowcasting toepast is de content die jij plaatst vaak een gewenste afleiding. In een wachtkamer is een advertentie tenslotte een stuk minder intrusief dan op TV.

  1. Het is goedkoper

Omdat je veel gerichter op een kleinere doelgroep afgaat is narrowcasting een stuk efficiƫnter in vergelijking met andere advertentiemethoden. Dat betekent dat je dus veel minder geld kwijt bent voor meer resultaat.

  1. Eenvoud is beter

Mooie graphics, animaties en drukke spotjes, het kan allemaal, maar in de praktijk blijkt dat een eenvoudige boodschap vaak het best wordt onthouden door je publiek. Je kunt de content dus eenvoudig houden en je klanten direct benaderen met de informatie die je ze wil geven.